Πώς η σοκολάτα Dubai έφερε παγκόσμια κρίση

Σοκολάτα, TikTok και… κρίση φιστικιού; Ναι, ζούμε στο 2025.

Αν νομίζατε ότι η επόμενη παγκόσμια κρίση θα προέλθει από την τεχνητή νοημοσύνη ή τα επιτόκια της FED, ξανασκεφτείτε το. Μια σοκολάτα από το Ντουμπάι, με γέμιση φιστικιού και κανταΐφι (ναι, καλά διαβάσατε), έκανε χαμό στο TikTok και τώρα ο πλανήτης τρέχει να βρει… φιστίκια.

Ο δράστης; Η “Dubai chocolate” της Fix Dessert Chocolatier — μια γλυκιά βόμβα από σοκολάτα γάλακτος, κρέμα φιστικιού και αραβικό glamour. Οι TikTokers τρελάθηκαν, τα βίντεο έγιναν viral και το κοινό άρχισε να παραγγέλνει μαζικά σαν να πρόκειται για εισιτήρια του Coldplay στην Επίδαυρο.

«Δεν έχουμε φιστίκια, αλλά έχουμε πάθος»

Κάπως έτσι οι παραγωγοί φιστικιών στον κόσμο πήραν φωτιά. Οι ΗΠΑ, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας, βλέπουν τις σοδειές τους να μην φτάνουν ούτε για τα παγωτά του καλοκαιριού, ενώ το Ιράν —παραδόξως— βγαίνει σωτήρας, αυξάνοντας τις εξαγωγές του στα Εμιράτα κατά 40%.

Η τιμή του φιστικιού κάνει πιο απότομες καμπύλες από crypto coin σε bear market: από $7,65 στα $10,30 η λίβρα, γιατί το TikTok είπε πως… “πρέπει να το δοκιμάσεις”.

Το influencer economy στα καλύτερά του (ή στα χειρότερά του;)

Ένα ακόμη παράδειγμα του πώς ένα viral βίντεο μπορεί να επηρεάσει μια ολόκληρη αλυσίδα εφοδιασμού. Και δεν μιλάμε για παπούτσια ή skincare — αλλά για φιστίκια. Καλώς ήρθατε στην εποχή που οι οικονομίες επηρεάζονται από reels και όχι από ρυθμούς ανάπτυξης.

Πάμε καλά; Ίσως όχι. Αλλά τουλάχιστον είμαστε χορτάτοι — ή μάλλον, προσπαθούμε να είμαστε, αν βρούμε φιστίκια.

Τελικό σχόλιο;

Αν η Ελλάδα θέλει να εκμεταλλευτεί τη φάση, μια σοκολάτα με φιστίκι Αιγίνης και υπογραφή «TikTopoli» ίσως είναι η επόμενη χρυσή startup ιδέα. Ποιος είπε ότι δεν έχουμε εξαγώγιμα προϊόντα;

Back To Top